Hangsúlyozta, tavaly Koreából, idén Kínából jött a legtöbb beruházási érték Magyarországra, a vetélytársak szinte minden esetben nyugat-európai országok voltak. Szijjártó Péter kiemelte, a Shenzhen Kedali gödöllői beruházását nagy nemzetközi versenyben nyerte el Magyarország. A külgazdasági miniszter rámutatott arra, hogy az autóipar globálisan átalakul, a hagyományos helyét egyre inkább átveszi az elektromos meghajtásra épülő autóipar.
Szijjártó Péter közölte: Magyarországon ismét sikerült megdönteni az országban egy esztendő alatt végrehajtott beruházási projektek számát, miközben a világgazdaságból negatív hírek érkeznek. Az idén értékében a kínai befektetés a legtöbb, darabszám alapján Németországból és az Amerikai Egyesült Államokból érkezett a legtöbb beruházási projekt Magyarországra. A keleti nagyvállalatok technológia és tőkeerő szempontjából is fel tudják venni a versenyt nyugati vetélytársaikkal – tette hozzá. Ismertette, hogy a kínaiak által Magyarországon befektetett tőke meghaladja az 5 milliárd dollárt, és több mint 16 ezer magyar munkavállalónak adnak munkát kínai vállalatok. Az idén a magyar-kínai kereskedelmi forgalom az első kilenc hónapban 17 százalékkal erősödött, szeptember végén pedig meghaladta az 5 milliárd dollárt. Szijjártó Péter kitért arra, hogy Magyarország Közép-Európa legjobb, Európa egyik legjobb beruházási környezetét ajánlja a befektetőknek.
A magyar beruházási környezet vonzerejét többek között földrajzi fekvése, az ország politikai stabilitása, az itt élők kreativitása, munkaszeretete és az alacsony adószint adja. Az országba irányuló befektésekért, a magyar munkahelyekért az adócsökkentési politikát tovább kell folytatni – jelentette ki a külgazdasági és külügyminiszter. Li Jianli, a Shenzhen Kedali elnöke videoüzenetben elmondta, hogy Kína-szerte 7 gyárban készítenek lítiumionakkumulátor-alkatrészeket. A magyarországi beruházásuk célja, hogy közelebbről szolgálhassák ki ügyfeleiket az egyre bővülő európai piacon.
A Shenzhen Kedali elnöke kiemelte, a magyarországi gyártó bázis első fázisa a tervek szerint 2021 második negyedévében kezdi el a tömegtermelést, az építkezés második fázisa 2022-ben kezdődő bővítéssel indul, ennek eredményeképpen 2024-re már összesen 10 gyártósoruk lesz. Vécsey László, a térség kormánypárti országgyűlési képviselője elmondta, hogy a kormány 500 millió forinttal támogatja a kínai beruházásnak helyet adó gödöllői iparterület összekötését az autópályával, és ez további befektetők vonz majd.
(mti)