/

M3-as autópálya lejhajtó: itt a hivatalos kormányhatározat!

Ahogy márciusi lapszámunkban megírtuk, február 12-én, a déli órákban Schanda Tamás miniszterhelyettes (képen balra), Vécsey László kormánypárti országgyűlési képviselő, és Kolozs Csaba, a Szövetség Gödöllőért önkormányzati képviselője (képen jobbra) továbbította a jó hírt Gödöllő polgárai számára, miszerint: a kormány fél milliárd forinttal támogatja, hogy az M3-as autópálya gödöllői lehajtójának kiépítésével jelentősen egyszerűsödjön a haraszti városrész közlekedése, és csökkenjen belső útjaink terheltsége. Ezáltal megvalósulhasson az elkerülő út első lépése.

A jó hírt a másnapi, február 13-i önkormányzati ülésen is kétkedve fogadták a képviselőtestület lokálpatrióta klubos képviselői, majd a márciusi ülésen Bárdy Péter alpolgármester úr kifejezett kérése volt, hogy mutassuk meg számára, hol keresse a kormányhatározatot, mert nem találja, és ahogy mondta, már izgatottak, szeretnék tervezni a következő lépéseket, de mivel nem látják ezt biztosnak, addig gyakorlatilag nem hiszik el, és megkérdőjelezik annak valóságtartalmát.

Természetesen, sokan tisztában vannak azzal, hogy van rendelet, ami sürgősséget élvez, ilyen – például – a nemrég hozott 71/2020. (III. 27.) számú kormányrendelet a kijárási korlátozásról, ami már a bejelentés másnapján megjelent a Magyar Közlönyben, de van, amire várni kell, amíg aláírja a miniszterelnök úr. Ez a periódus ideális esetben 2-3 hét, de akár 2-3 hónap is lehet, ami elenyésző ahhoz képest, hogy 20 éve nem történt előrelépés a sokat hangoztatott és a kampány során újfent megígért elkerülő úttal kapcsolatosan, pedig aláírásokat is gyűjtöttek erre a lokálpatrióta klubos képviselők. Az elkerülő út első ütemére vonatkozó döntést végül a március 20-án megjelent Magyar Közlönyben, az 1112/2020. (III. 20.) számú kormányhatározatban hirdették ki.

A Kormány ebben egyetért a Gödöllő közigazgatási területén levő iparterület további fejlesztését elősegítő közúti infrastruktúra-fejlesztésekkel, valamint a megvalósításukhoz szükséges 500 millió forint biztosításával, és kéri a pénzügyminisztert, hogy gondoskodjon a központi költségvetésből az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) gazdaságfejlesztési célokhoz rendelt közútfejlesztések jogcím létrehozásáról.

A határozat szerint a forrás nagyobb összegének ütemezése 2021-ben történik, és 2022-ben fejeződik be.

A beruházás megvalósulásáért az ITM minisztere felel, a kivitelezés megvalósításért pedig a Magyar Közút Nonprofit Zrt. A végső határidőnek 2022. december 31-ét jelölték meg, a megadott záró dátumig egy összekötő utat építenek ki az M3-csomópont déli körforgalmától a Haraszti út – Kenyérgyári út csomópontig.

Számunkra nem volt kérdés a határozat megjelenése, mivel a döntés január végén megtörtént, de bízunk abban, hogy alpolgármester úr és képviselőtársai is hisznek majd a Szövetség Gödöllőért képviselőinek mostantól, és a jövőben együtt tudunk örülni azon részsikereknek is, amiket a város régóta vár, és amikhez az általuk csak „ellenzéki” képviselőknek mondott csapat segítsége is elengedhetetlen volt. Kolozs Csaba